7 Ekim 2013 Pazartesi

YEMEK SAATİ: ÇOCUKLARA PARMAK BESİNLER

Merhabalar herkese, biraz da tarif verelim, beslenmelerinden bahsedelim istedim. Ege yemeklerle arası gayet iyi olan bir çocuk. Yalnız sulu yemek haricinde patates yemiyoruz, dert etmiyorum asla. Yemek konusunda ısrarcı bir anne değilim zaten. Açsa gelir yer, değilse biraz sonra yer. Zorla yemek yedirmeyi bedenine bir saygısızlık olarak düşünüyorum. Bu sözlerim iştahsız çocukların annelerine değil kesinlikle yemeyen bir çocuğun zorluğunu anlıyorum. Benim bahsini ettiğim bunu fazla görev haline getirip meseleyi büyüten annelerimize. Bence biraz rahat bırakmak lazım çocuğu bu konuda, elbette her şeyi yiyecek her şeyden tadacak ama zorla ve ısrarla değil. Zamanı geldiğinde ve hazır olduğunda. Ben sevdiği yiyeceklerin yanına aperatif olarak hazırlıyorum bu patatesi, bazen eline alıp yiyiyor, bazense bir ısırık alıp bırakıyor. Zaten adı üzerinde: parmak besin. Yani çocuğun eline alıp yiyeceği kolaylıkta olmalı. Tarife gelince; kalın kızartmalık şeklinde doğradığımız patatese, az sıvıyağ, 1/2 çay bardağı süt, baharatlar, tuz ve üzerine az un serpip, fırında pişiriyoruz. Hepsi bu . Herkese kolay gelsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder