6 Haziran 2013 Perşembe

KAHVALTILIK KREP

Herkese merhaba. bugün Ege'nin en sevdiği aperatiften bahsetmek istedim: Krep. Özellikle erken uyanıp uykusunu  ikiye böldüğünde yapıyorum bu krebi, çünkü kahvaltısını erken yapmış oluyor uyanınca da krebini domates ve salatalığını yiyiyor. Bu krebin içinde kahvaltıda yiyebileceği her şey var. Arkadaşım krebe labne peyniri katarak yaptığını anlatmıştı daha önce , ben de onun tarifini biraz daha geliştirdim ve ortaya bu nefis vitaminli krep çıktı. Tavsiyem normal kahvaltıdan bunalan miniklere yapılabilir yanında da sulandırılmış pekmez ve domates salatalık, daha ne olsun
Malzemeler
1 yumurta
1/2 su bardağı günlük süt
1 küçük paket labne peyniri
1 çay kaşığı zeytin ezmesi
1 tatlı kaşığı pekmez
1 tatlı kaşığı tahin
azıcık tereyağı
ve un(biraz tam buğday biraz da normal un)
Tüm malzemeleri karıştırıp boza kıvamı elde edelim ve yağsız teflonda ince tabak halinde döküp pişirelim, afiyet olsun

2 yorum:

  1. Blogunuzu çok beğendim. Paylaşımlarınız birçok bloga göre çok daha pratik ve faydalı. Klasik krep tarifini çeşitlendirme fikriniz de çok iyi ancak geçtiğimiz günlerde okuduğum bir blogda pekmezin pişirilmemesi gerektiği pişirildiğinde sağlığa zararlı olduğu yazıyordu. bu konuyu araştırmanızı öneririm.. Sağlık ve huzur ile kalın...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Aslı hanım , güzel sözleriniz için teşekkürler, anneler ufacık bir yardımım olursa ne mutlu bana diyorum, pekmez katılamayadabilir, ama büyüklerimizin yaptığı pekmezlerden hatırlıyorum donan pekmezleri bir taşım kaynayın yeniden kullanırlardı tabii bu organik pekmez için geçerli, marketlerden alınan kavanoz pekmezlerinde çeşitli kimyasallar olduğu için sanırım kaynarken oksitlenme durumu olabilmesi çok yüksek bir ihtimal. Tavsiyem şu: kesinlikle organik pekmez kullanmak, ki bunları kek kurabiyelere de gönül rahatlığıyla katabilriiz. Benim pekmezlerim organik olduğu için bu şekil verme gereği duymuş olmalıyım tarifi, ama kesinlikle çok haklısınız bir dahaki tariflerinde bu hususa dikkat edip belirteceğim, saygılarımla...

    YanıtlaSil