21 Ağustos 2013 Çarşamba

ÇOCUK GELİŞİM KİTAPLIĞINDAN: MUTLU ÇOCUK

Aslında uzun zamandır elimde olan bir kitap, sakın sıkıcı olduğunu düşünmeyin benim okumaya pek fırsatım olmadı, zira yazarın piyasadaki tüm kitaplarını okumayı planlıyorum. Bu kitap günümüzün modern ebeveynleri için yazılmış yol gösterici bir kitap. Okurken insanı hiç sıkmıyor, yalın anlaşılır ve akıcı bir dili var. Konuyu çok uzatmadan kitabın içeriğinden bahsedeceğim hemen, öncelikle kitap doğumdan 7 yaşına kadar olan süreçte neler yapmamız gerektiğini anlatıyor. Kitap kısacası aşağıdaki gibi:

Birinci Kısım: Bebeklik
Bu dönemden neler beklendiği, çocukların deneyimlerini nasıl zenginleştirileceği, ağlama, uyku ve beslenme gibi konular üzerine eğiliyor. Bu dönemdeki bebeğe keşfe çıkması için fırsatlar verilmesi gerektiği ama bunun pahalı oyuncaklar yığınıyla yapılmaması üzerine vurgu yapılıyor.
İkinci Kısım.: Okul Öncesi Dönem 
Bu dönemdeki çocuğun yeteneklerini ciddiye alınması gerektiği, çocuk tiyatrolarının, şiir okumanın önemini, şarkı söylemenin, sosyal ortamın, oyun arkadaşlarının çocuğu çok geliştireceğine değiniliyor ve bir takım günlük yaşam becerilerinin kazandırılmasıyla ilgili ip uçları veriliyor.
Üçüncü Kısım: Okula Başlarken
Sosyal ortamı ve hayal dünyası büyüyen çocuğun karşılaşabileceği zorluklar anlatılıyor. İyi sosyal beceriler kazanması için çok güzel örnekler veriliyor.

Biz annelerin pek zamanı olmadığı için son derece taslak bir özet sundum, sadece bir fikriniz olsun istedim, daha uzun yazarak sıkmak istemedim sizi. Ancak bu kitap kütüphanenizde olması gereken gerçek bir ebeveynlik kitabıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder